Integracja systemu edukacji z przemysłem

Revision as of 14:44, 4 June 2019 by Kuba (talk | contribs)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)

Motywacja

Wadą polskiego systemu edukacji jest jego oderwanie od gospodarki, a wadą polskiej gospodarki jest jej oderwanie od nauki.

Studenci, ucząc się do egzaminu, zadają sobie pytanie czy ta wiedza przyda im się w przyszłości. Niepotrzebnie zniechęcają się do nauki, gdyż nie widzą w niej perspektyw. Wielu studentów marnuje swój potencjał rzucając studia lub kończąc tylko ich pierwszy stopień, by wykonywać proste prace.

Skutkuje to niskim zainteresowaniem polskiego społeczeństwa nauką, z czego po latach wynikają ubogie umiejętności inżynierów i kadry kierowniczej, a końcowym rezultatem jest niską innowacyjność naszej gospodarki.

Bez znajomości teoretycznych podstaw i analitycznego myślenia, wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych jest praktycznie niemożliwe.

W Niemczech, na uczelniach technicznych, wiele prac dyplomowych jest realizowanych pod nadzorem firm, w Polsce takie realizacje są niestety rzeczą wyjątkową.

Czas by to zmienić.

Zyski ze wdrożenia systemu realizacji prac dyplomowych na potrzeby firm

Zyski studentów

Zyski promotorów prac dyplomowych i uczelnii wyższych

Zyski firm

Retrieved from ‘http://dyplom.edu.pl/index.php?title=Integracja_systemu_edukacji_z_przemysłem&oldid=121
Retrieved from ‘http://dyplom.edu.pl/index.php?title=Integracja_systemu_edukacji_z_przemysłem&oldid=121