Difference between revisions of "Integracja systemu edukacji z przemysłem"

(Motywacja)
 
(One intermediate revision by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 
==Motywacja==
 
==Motywacja==
Wadą polskiego systemu edukacji jest oderwanie od realiów gospodarki. Studenci zadają sobie pytanie czy, to czego się uczą, przyda się im w przyszłości. Wielu z nich niepotrzebnie zniechęca się do nauki, gdyż nie widzi w niej perspektyw.
+
Wadą polskiego systemu edukacji jest jego oderwanie od gospodarki, a wadą polskiej gospodarki jest jej oderwanie od nauki.
  
Skutkuje to niskim zainteresowaniem polskiego społeczeństwa nauką, z czego po latach wynikają ubogie umiejętności inżynierów i kadry kierowniczej, a końcowym rezultatem jest niską innowacyjność naszej gospodarki. Bez znajomości teoretycznych podstaw i analitycznego myślenia, wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych jest praktycznie niemożliwe.  
+
Studenci, ucząc się do egzaminu, zadają sobie pytanie czy ta wiedza przyda im się w przyszłości. Niepotrzebnie zniechęcają się do nauki, gdyż nie widzą w niej perspektyw. Wielu studentów marnuje swój potencjał rzucając studia lub kończąc tylko ich pierwszy stopień, by wykonywać proste prace.
 +
 
 +
Skutkuje to niskim zainteresowaniem polskiego społeczeństwa nauką, z czego po latach wynikają ubogie umiejętności inżynierów i kadry kierowniczej, a końcowym rezultatem jest niską innowacyjność naszej gospodarki.  
 +
 
 +
Bez znajomości teoretycznych podstaw i analitycznego myślenia, wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych jest praktycznie niemożliwe.  
  
 
W Niemczech, na uczelniach technicznych, wiele prac dyplomowych jest realizowanych pod nadzorem firm, w Polsce takie realizacje są niestety rzeczą wyjątkową.
 
W Niemczech, na uczelniach technicznych, wiele prac dyplomowych jest realizowanych pod nadzorem firm, w Polsce takie realizacje są niestety rzeczą wyjątkową.

Latest revision as of 14:44, 4 June 2019

Motywacja

Wadą polskiego systemu edukacji jest jego oderwanie od gospodarki, a wadą polskiej gospodarki jest jej oderwanie od nauki.

Studenci, ucząc się do egzaminu, zadają sobie pytanie czy ta wiedza przyda im się w przyszłości. Niepotrzebnie zniechęcają się do nauki, gdyż nie widzą w niej perspektyw. Wielu studentów marnuje swój potencjał rzucając studia lub kończąc tylko ich pierwszy stopień, by wykonywać proste prace.

Skutkuje to niskim zainteresowaniem polskiego społeczeństwa nauką, z czego po latach wynikają ubogie umiejętności inżynierów i kadry kierowniczej, a końcowym rezultatem jest niską innowacyjność naszej gospodarki.

Bez znajomości teoretycznych podstaw i analitycznego myślenia, wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych jest praktycznie niemożliwe.

W Niemczech, na uczelniach technicznych, wiele prac dyplomowych jest realizowanych pod nadzorem firm, w Polsce takie realizacje są niestety rzeczą wyjątkową.

Czas by to zmienić.

Zyski ze wdrożenia systemu realizacji prac dyplomowych na potrzeby firm

Zyski studentów

Zyski promotorów prac dyplomowych i uczelnii wyższych

Zyski firm

Retrieved from ‘http://dyplom.edu.pl/index.php?title=Integracja_systemu_edukacji_z_przemysłem&oldid=121
Retrieved from ‘http://dyplom.edu.pl/index.php?title=Integracja_systemu_edukacji_z_przemysłem&oldid=121